tecken på att du börjar bli vuxen

Julafton som var, var min sista innan jag blir myndig (7 februari 2011,skriv upp!)
Trodde inte jag skulle få "hushållsgrejer" förens nästa år, vad fel man kan ha!

- Du får ett decilitermått i julklapp
- Du får en kokbok i julkapp
- Standard frågan när du träffar släkten är "vad ska du bli när du blir stor"
- Du njuter av att gå runt och fantisera och planera, för ditt framtida boende på ikea
- Du dricker hällre vatten än läsk
- Kaffe är en självklarhet för dig på morgonen!
- Du sitter allt för ofta inne på hemsidor som hemtex,cervera,lagerhaus (självklart inredningsfliken)
- Du spanar även in lägenheter på hemnet
- Tankar om hur du vill ha det i din lägenhet ligger jämt och snurrar i bakhuvudet
- Du inser att man inte kan leva på mamma och pappa för alltid och börjar ta tag i jobbsökandet
- Du börjar lite smått byta ut favorit modebloggarna mot inredningsbloggar

Det här var mina personliga åsikter om tecken på att man börjar bli vuxen.
Ena sekunden känner jag mig hur vuxen som helst och andra känner jag mig som en femåring, jag antar att det betyder att man är tonåring!




Kommentarer
Postat av: Klas

Jag drack vatten på julafton och julmust på juldagen. Men jag är 51. Fick en mössa och en halsduk av min fru och två böcker av min syster.

2010-12-27 @ 20:31:00
URL: http://brevet.blogg.se/
Postat av: Malin

Det finns ett spel man kan köpa som heter vuxenpoäng, det har jag spelat och det va kul, tänker inte säga mer heheheh! lycka till och välkommen in till vuxenlivet,decilitermått is the shit!!! ;)

2010-12-28 @ 01:40:48
URL: http://mjomalinjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0